Jste-li na začátku vašeho podnikání a ještě nemáte ani zaregistrovanou doménu, na které rozběhnete Váš projekt, pak vám třeba tyto řádky mohou pomoci. Správný výběr doménového jména bude do budoucna výrazně ovlivňovat Váš byznys. Nastíníme Vám, podle jakých parametrů byste měli své doménové jméno vybírat. Vezměme modelovou situaci, že chcete v budoucnu provozovat dva internetové obchody.
První internetový obchod bude mít v nabídce prodej pneumatik a druhý prodej hraček (lego, barbie, ...). De-facto máte nyní na výběr jeden ze tří možných směrů, kterým se ubírat při výběru názvu domény.
1. Jednoslovný, dobře zapamatovatelný název podle typu prodávaného produktu (pneumatiky.cz, hracky.cz, ...)
2. Víceslovný název domény, který bude obsahovat především často vyhledávaná klíčová slova (pneumatiky-prodej-levne-pneu.cz, hracky-lego.cz, ...)
3. Jedinečný a lehce zapamatovatelný název Vaší značky, který nebude obsahovat název komodity, který budete prodávat (autobačkory.cz, kotěvbotě.cz, ...)
Bod číslo jedna rovnou můžeme přeskočit. Obecné, jednoslovné názvy podle dané komodity jsou už zcela jistě zabrány. V případě, že byste je chtěli za každou cenu koupit, musíte se připravit na značnou sumu finančních prostředků. Ve finále však ani to není výhra, protože dobrý nápad na novou nezabranou doménu, Vám ušetří spoustu peněz, které můžete využít na pozdější reklamu. Zcela jistě se dají vymyslet podobně dobré domény jako jsou ty generické, stačí trošku zapojit mozek a nic neuspěchat.
S výběrem správné domény, její registrací a následným výběrem kvalitního webhostingu jsme vám samozřejmě připraveni pomoci.